تعویض لباس کودک نوپا

تعویض لباس کودک نوپا

  • دسته بندی :لباس کودک
  • مدت زمان مطالعه :

تعویض لباس کودک نوپا

درخرید لباس برای فرزندتان دقت کنید.یکی از مهمترین علل مقاومت کودک شما درلباس پوشیدن، جنس و نوع و اندازه لباس است.
معیار های مناسب برای خرید لباس کودک:
1.جنس لباس:لباس مناسب برای کودک از جهت جنس ،لباسی است که از الیاف طبیعی تهیه شده باشد(به طور مثال لباس هایی با در صد بالای نخ)این گونه لباس ها باعث می شوند تا تنظیم دمای بدن کودک به راحتی صورت گیرد.

2.نوع لباس: لباس هایی با دکمه زیاد،وقت بیشتری را میگیرد و تحمل آن برای فرزند نوپا که حاضر نیست لحظه ای بازی اش قطع شود،سخت است.

3.اندازه لباس:لباس بچه شما(خود لباس،یقه و آستین ها) بایدگشاد باشد.لباس های تنگ به سختی به تن او میروند و باعث آزارش می شوند.
میزان لباس ،زمان تعویض و چگونگی تعویض لباس در شکستن مقاومت او موثرند.

1.میزان لباس:لباس زیاد باعث گرما و احساس خفگی در کودک می شود و خاطره نا خوشایندی را از آن در ذهنش ایجاد میکند.

2.زمان مناسب:هنگام مشغول بودن به بازی یا خستگی و گرسنگی یا با فاصله پس از بیدار شدن از خواب ،زمان مناسبی برای تعویض لباس کودک نیست.

3.چگونگی تعویض لباس کودک:قبل از تعویض لباس های لازم را کنار دست خود قرار دهید و دکمه هایشان را باز کنید.هر قدر زمان تعویض لباس کودک کمتر باشد مقاومت او نیز کمتر است.به دمای مناسب اتاق توجه داشته باشید.او را با اسباب بازی سرگرم کنید و برایش شعر و سرود بخوانید.وقتی لباس را از روی سرش پایین می کشید به او "دالی" بگویید تا لباس پوشیدن به بازی جذابی برای او تبدیل شود،هنگامی که لباس کثیف کودک را در می آورید و قبل ازپوشاندن لباس تمیز او را نوازش کنید و ببوسید و صورتتان را به بدن او بمالید.

..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید