نکات مهم در خرید لباس برای کودک

نکات مهم در خرید لباس برای کودک

  • دسته بندی :لباس کودک
  • مدت زمان مطالعه :

نکات مهم در خرید لباس برای کودک

نکات مهم در خرید لباس برای کودک

در این جا هوشمندانه ترین تکنیک ها و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک را به شما نشان خواهیم داد. و نگرانی شما را درباره این موضوع از بین خواهیم برد.

خرید های قبل از تولد مانند اولین آزمون والدین برای سنجش توانایی آنهاست؛ سعی کنید در این آزمون پیروز باشید. این را بپذیرید که خرید کردن برای نوزادان، یکی از کارهای جذاب دنیاست که می تواند به میزان زیادی آدم را سر ذوق بیاورد. هنگام مراجعه به مغازه های مختلف برای خرید لباس، متوجه این موضوع می شوید که چقدر تنوع و طرح های مختلفی در لباس های این افراد کوچک وجود دارد و به راستی همگی لباس های زیبایی هستند .اما موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک، تنها زیبایی نباید مدنظر تان باشد و علاوه بر زیبایی، به کاربرد هر لباس  باید توجه شود با ما در این مطلب همراه باشید و راهنمایی ما را برای موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک اینکه چه لباسی را برای فرزندتان بخرید و چه لباسی را نخرید بخوانید.

قبل از اینکه مادر شوم همیشه اشتباهاتی را در انتخاب لباس برای بچه ها داشتم ولی الان تجربه هایی به دستم آمده و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک را می خواهم با شما در میان بگذارم؛ برای مثال فکر میکردم جوراب پوشاننده مناسبی برای نوزادان است و نه تنها ضرر بلکه فایده های زیادی برای آنها دارد اما در اشتباه بودم زیرا جوراب یک لباس بی استفاده در لباس های کودک است و تنها زیبایی دارد. اگر شما هم مثل من درباره ی لباس ها برای کودکان اطلاعاتی ندارید با ما در این مقاله برای دانستن موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک همراه باشید. یکی از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک توجه به سن اوست .ما در این جا با توجه به دوره های مختلف زندگی کودک، شما را در زمینه ی خرید لباس یاری می کنیم.

لباس های 3-0 ماهگی  نوزاد

اگر قرار است برای فرزند خود، خواهرتان یا دوستتان که در این محدوده سنی ایست هدیه ای به عنوان لباس بخرید باید بگویم که شروع خوبی است و او را حتما خوشحال خواهد کرد. یک نوزاد در 3 ماه اول زندگی اغلب در حال خوابیدن و شیر خوردن است یا در هنگام بیداری در حال نگاه کردن به شماست و در هر حال بر روی بینایی و اندامش کنترل کمی دارد. در این دوره رفلاکس ها قوی و نوزاد ضعیف است .

سرعت رشد نوزادان: یکی از موارد با اهمیت در خرید لباس کودک در این محدوده سنی توجه به این است که نوزاد در این محدوده زمانی به سرعت رشد خواهد کرد پس بهتر است سایز لباس ها را کمی بزرگتر از سایز نوزاد بگیرید.

یکی از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک، فصل است: به هنگام خرید به فصل توجه کنید.تا هدایای شما در همان لحظه استفاده شود.

دیگر موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک، راحتی لباس است: لباسی را خریداری کنید که نوزاد در آن راحت باشد زیرا نوزادان تازه متولد شده اغلب در حال خوابیدن هستند. پس با در نظر گرفتن این موضوع باید در لباس دکمه بزرگ یا اذیت کننده ای وجود نداشته باشد.

مسئله جوراب از مهمترین موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک است: از خرید جوراب برای این محدوده سنی بپرهیزید زیرا جوراب سبب می شود که نتوانند پای خود را به راحتی تکان دهند.

لباس یقه گرد: لباس های یقه گرد نیز برای نوزادان ناراحت کننده است زیرا رفلکس آنها را تشدید می کند.

لباس های تنگ در قسمت یقه: هرگز لباس هایی را که به دلیل تنگی مجبور به چرخاندن آن بر روی سر بچه هستید را استفاده نکنید مخصوصا برای والدینی که اولین بچه خود را به دنیا آورده اند این موضوع خیلی ترسناک است که یک لباس تنگ را از سر برای یک نوزاد بپوشانند در صورت نیاز با احتیاط این کار را انجام دهید اما اگر نیاز نیست از انجام آن بپرهیزید.

لباس سرهمی: لباس های سرهمی خریدهای عالی هستند و هم برای شما هم برای بچه کاربردی اند زیرا بچه احساس سرما در قسمت بین شلوار و لباسش نخواهد کرد زیرا این لباس ها یک تکه اند و شما نیز در لباس پوشیدن برای نوزاد راحت تر عمل می کنید مخصوصا به هنگام تعویض پوشک نوزاد.اما برای مناطق گرم اینگونه لباس ها ممکن است کودک را در برابر گرما اذیت کند.

خرید هدایا لباس کودک بسیار سرگرم کننده است؛ اقلام  زیاد و زیبایی برای انتخاب وجود دارد.

لباس های 6-3 ماهگی نوزاد

این دوره زندگی برای والدین کمی آسان تر شده است. کودک ممکن است کمی کمتر بخوابد، کولیک معمولا ناپدید می شود، شب ها ممکن است کمی ساده تر و یا حداقل قابل پیش بینی تر باشد و کودک کاملا  کنجکاو است. بسیاری از کودکان در این سن شروع به غلتیدن می کنند و ممکن است با حمایت والدین کمی بنشینند. لباس ها باز هم باید حالت نرم و راحتی داشته باشند زیرا کودک در اغلب موارد در حال دراز کشیدن است .

لباس های تنگ در قسمت یقه: اما به دلیل پایدار تر شدن بدن کودک در این زمان استفاده از لباس هایی با یقه تنگ دیگر مشکل زیادی به وجود نخواهد کرد.

لباس یقه گرد: استفاده از لباس هایی که یقه دارند نیز قدغن نیست زیرا اثری از رفلکس در بچه وجود ندارد.

مسئله جوراب: اما جوراب باز هم مشکل دارد.

 لباس های 9-6 ماهگی نوزاد

در این محدوده اغلب نوزادان میتوانند به اطراف جابه جا شوند به دلیل همین موضوع بهتر است از شلوارهای خیلی تنگ برای آنها استفاده نکنید زیرا جلوی تحرک و رشد آنها را میگیرد.

مسئله جوراب از جمله موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک: در این مرحله نیز امکان استفاده از جوراب وجود دارد اما توجه شود که جوراب خیلی تنگ برای آنها نباشد به گونه ای که بتوانند به راحتی انگشت های پای خود را حرکت دهند.

لباس سرهمی: لباس های سرهمی هنوز هم گزینه ی خوبی هستند هرچند که تیشرت ها هم با نشستن کودک مورد استفاده قرار میگیرند.

کفش از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک است : از کفش های نرم نیز می توانید برای بچه هایی که تازه راه رفتن را شروع کرده اند استفاده کنید فقط از لغزنده نبودن آنها مطمئن شوید.

لباس های 12-9 ماهگی کودک

اکنون نوزاد شما دارای درک صحیحی از اطراف خود است این یعنی اینکه دکمه ها خطرناک هستند؛ البته اگر به آنها دسترسی داشته باشند پس بهتر است موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک در نظر گرفته و لباس های دکمه دار را حذف کنید زیرا علاوه بر درک صحیح آنها دو دندان تیز در فک آنها به وجود آمده؛ در نتیجه هر ابزار و دکمه ای می تواند وسوسه انگیز باشد.

رنگ لباس از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک است: این محدوده زمانی زمان بسیار خوبی برای شروع تغذیه کودک است اما خرید لباس سفید در این دوره از زندگی کودک اشتباه بزرگی است

لباس سرهمی: اگر کودک شما در حال خزیدن بر روی زانو ها و دست هایش است وقت آن رسیده که لباس های سرهمی را به پیراهن تبدیل کنید؛ زیرا لباس های سرهمی در این قسمت مانع او می شوند و راحتی را از او میگیرند

دکمه لباس: از لباس هایی استفاده کنید که دکمه آن ها کودک شما را به هنگام جابه جا شدن به کمک دست ها اذیت نکند و این امر از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک است و باید  به این موضوع توجه کنید که آنها هنوز هم دندان های تیزی دارند .

کفش: در این دوره کفش های نرم نیز هنوز هم کارآمد هستند.

لباس های 3-1 سالگی کودک

برای کودکانی که محدوده سنی بین 3-1 سالگی را دارند بهتر است لباس های گران قیمتی نخرید زیرا او شروع به کثیف کردن آنها به صورت مکرر خواهد کرد و در نتیجه شما آنقدر لباسها را میشورید که سریعا بافت خود را از دست می دهند.

در این سن کودک شروع به پوشیدن لباس ها می کند اما این بار نه به کمک شما بلکه خودش این کار را به عهده می گیرد موفقیت یا عدم موفقیت او در لباس پوشیدن نیز برایش اهمیتی ندارد و گاهی با وضعی که دکمه های لباس بالا و پایین است به سمت شما می آید برای آنکه به کودک تان، برای انجام این کار اعتماد به نفس دهید بهتر است موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک را رعایت کرده و لباس هایی را در کشویش قرار دهید که پوشیدن آنها توسط او کاری راحت باشد مثل لباس های کشی یا کفش های چسبی و شلوار های بدون زیپ. با بزرگ شدن فرزندتان لباس هایی را در کشویش قرار دهید که دکمه دار هستند.

 لباس های 6-3 سالگی کودک

سنین 6-3 سال می توانند به موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک و نسبت به طرح و شکل آن نظر دهند و این موضوع به بالا رفتن اعتماد بنفسشان کمک زیادی خواهد کرد. برای خرید برای کودک چهار ساله خود در ابتدا باید کمدی در اتاق او در نظر بگیرید درست است که کودک شما بزرگ تر شده است اما ویژگی های یک لباس خوب برای او چندان تغییری نکرده است اکنون که فرزند شما در حال راه رفتن، دویدن، بالا رفتن و اصرار بر انجام چیزی است شما مطمئنا فاکتورهای زیادی را برای یک لباس خوب در نظر خواهید گرفت.

توصیه و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک

مسئله سایز از مهم ترین موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک: دشوار است که بدانید چه رده سایز هایی باید برای لباس نوزادان از قبل تولدش بخرید و این موضوع اگر شما اولین بچه تان را به دنیا آورده اید، طبیعی است. این مسئله و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک ممکن است ذهن هر فردی را چه کسی که اولین بچه اش را به دنیا آورده چه کسی که بچه ندارد و به دنبال گرفتن فرزند است یا کسی که  به عنوان پرستار بچه، تازه کار است را مشغول می کند. سعی کنید خرید لباس برای نوزاد را به یک سایز خاص محدود نکنید و همواره کمی بزرگتر از آن را نیز در نظر بگیرید.

جنس: جنس لباس های خریداری شده بهتر است از نوع کتان یا پنبه ای باشد در صورت خرید لباس هایی از جنس مصنوعی، همچون پلاستیکی یا خرید لباس های پشمی پوست بدن کودک به سرعت به آنها واکنش نشان خواهد داد و سبب به وجود آمدن دانه های ریز قرمزی بر روی آن خواهد شد.

بافت: بافت لباس های کودکان باید نرم باشد تا آنها در این نوع لباس ها راحت باشند و به بازی بپردازند از لباس های خز دار و مخملی بر روی لباس هایشان استفاده کنید زیرا برای آن ها این لباس ها جذابیت فراوانی خواهد داشت.

رنگ: هر چه قدر از رنگ های شاد و با کیفیت در لباس های کودک استفاده شود آنها برای پوشیدن آن لباس ذوق بیشتری نشان خواهند داد؛ حتی اگر لباس ها باهم هماهنگی نداشته باشد یا رنگ مورد استفاده در لباس به او نیاید.

اما این رنگ های جذاب برای آنها کدامند؟ رنگ قرمز، نارنجی، آبی،  زرد، سبز و صورتی رنگ های مورد علاقه آنها هستند.

نو بودن لباس: شاید شما نیز به این موضوع توجه کرده باشید که کودک تان به لباس های نو علاقمندی بیشتری نشان می دهند.

علاقه او به یک لباس خاص از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک: گاهی اوقات بعضی از مادران از این موضوع گله می کند که فرزندشان با داشتن لباس های زیاد و حتی زیباتر فقط یک لباس را انتخاب می کند و هر چقدر هم والدین به دنبال جلب کردن توجه او به لباس های دیگر هستند فایده ای ندارد در این حالت به شما توصیه می کنیم که اجازه دهید که به سلیقه خود لباس بپوشد و در این امر او را مجبور به پوشیدن لباس دیگری نکنید.

حراجی ها: برای خرید لباس هایی با قیمتی فوق العاده کم از فواید فروشگاه های تخفیفی استفاده کنید و آن ها را از دست ندهید.

انتخاب لباس کودک برای بهار و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک

دغدغه هر مادر و پدری موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک، بهترین جنس و کارایی و موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک است مخصوصا که در بهار زمان خرید لباس عید است و مردم به دنبال خرید برای خود و فرزندانشان هستند برای کودکان زیر یک سال در صورتی که بودجه تان رسید میتوانید لباسی بخرید اما خواهشا لباس های ارزان قیمت را برایشان انتخاب نکنید زیرا این لباس ها جنس خوبی ندارند و با توجه به اینکه بهار فصلی است که آب و هوای متغیری دارد و ممکن است در بعضی ساعت ها در روز سرد و پاییزی و در بعضی از ساعت های روز آفتابی و گرم باشد، برای نوزادان از لباس های سرهمی استفاده کنید.

این نوع پوشش کودک، که ابتدا لباس آستین کوتاه، سپس پیراهن و شلوار آستین بلند و بعد، استفاده از سویشرت، پوشش خوبی برای این فصل است در این حالت دست کودک برای تنظیم دمای بدنش باز است و هرگاه که گرم باشد سویشرت را در آورده و هرگاه سرد باشد لباسهای او کافی خواهند بود.

سویشرت: جنس سویشرت ها و لباسهای رویی بهتر است از پنبه و پشم باشد.

کلاه: در این فصل استفاده از کلاه مشکلی ندارد اما در صورت استفاده باید خیلی ضخیم نباشند مثل کلاه های نخی.

جوراب های ساق دار: در هر زمانی که هوا سرد بود می توانید از جوراب به عنوان محافظ پا و ساق پا استفاده کنید.

لباس های بادگیر: در این فصل ممکن است به ناگهان باران ببارد در این جا لباس های بادگیر کمکتان خواهد آمد.

لباس های جین: لباس های جین نوع  مناسب دیگری برای این فصل هستند.

رنگ: برای کاهش جذب گرما، در این فصل و خنکی بدن کودک تان از لباس های رنگی استفاده کنید و با این کار به راحتی حالت بهاری در لباس های او ایجاد خواهید کرد.

انتخاب لباس کودک برای تابستان از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک

همانطور که سرما برای نوزاد بسیار مضر است گرما نیز او را کلافه می کند.

لباس های سبک و نازک: در تابستان از لباس نازک و خنک برای پوشاندن نوزاد استفاده کنید در این فصل لباس های سبک برای نوزادان توصیه میشود مثل لباس های نخی نه لباس هایی که از نوع پشمی یا ابریشمی هستند و لباس های آستین  کوتاه زیرا هوا در داخل آن نفوذ می کند وخنک خواهند شد.

رنگ: لباس هایی برای این فصل مناسبند که روشن باشند زیرا جذب گرما توسط آن به نسبت لباس های سیاه کمتر است.

لباس های یقه دار:  لباس های یقه دار بسیار برای این فصل خطرناک هستند زیرا ممکن است جلوی تنفس نوزاد را بگیرند.

کلاه: لباس هرگز نباید دارای کلاه باشد تا سر نوزاد باز بماند زیرا از طریق سر دمای بدن تنظیم خواهد شد.

پتو: در این فصل کیسه خواب را به جای پتو استفاده کنید. در هنگام شب از پتوهای ضخیم و خیلی گرم بر روی آنها استفاده نکنید این کار باعث خواهد شد که نوزاد راحت تر بخوابد. هر گاه تب نوزاد بالاست نیاز به همین کیسه خواب نیز وجود نخواهد داشت.

نشانه هایی از دمای بالای بدن کودک:  عرق کردن روی پیشانی، داغی گوش

چند توصیه در فصل تابستان

·        درجه دمای اتاق خواب کودک باید با درجه اتاق خواب بزرگسالان برابر باشد نه کمتر نه بیشتر، این درجه در حالت استاندارد 21 درجه است.

·        فن و کولر را راه اندازی کنید و حواستان باشد که جهت جریان برودتی به سمت کودک نباشد.

·        موقعیت تخت خواب در اتاق کودک باید در جایی دور از پنجره و نور مستقیم خورشید باشد.

انتخاب لباس کودک برای پاییز

لباس های مناسب این فصل فاکتور های خاصی دارند زیرا کودک به دلیل پوست لطیفش و مقاومت کمی که در برابر برودت دارد ممکن است دچار سرماخوردگی شود

ژاکت و سویشرت: در روزهای اول فصل پاییز هرچند که آفتاب می تابد ولی بادهایی می وزد که جریان های سردی را به همراه دارند بنابراین توصیه میکنیم در این فصل ژاکت یا سویشرت همراهتان باشد تا در صورت نیاز برای آنها بپوشانید.

جلیقه: نوع دیگری از لباس که برای این فصل کاربرد دارد جلیقه با یک پیراهن آستین بلند است.

کفش: در واقع بچه از پا سرما میخورد در نتیجه کفش برای جلوگیری از سرماخوردگی نقش مهمی دارد در روز های بارانی از کفش هایی استفاده کنید که آب به داخل آنها نفوذ نمی کند.

کلاه: کلاه، دستکش و شال گردن شما را در برابر سرمای باد وزیده شده محافظت می کند کلاه باید پیشانی گوش و سر کودک را به طور کامل بپوشاند و گرم کند.

 میزان لذت از پیاده روی و تفریح در بیرون نسبت مستقیمی با گرم بودن بدن در پاییز دارد زیرا اگر فرزند شما کمی سردش شود این خوشی و لذت نیز مختل خواهد شد. پس به موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک دقت کنید.

انتخاب لباس کودک در زمستان از موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک

اگر از آن دسته افرادی هستید که فرزند خود را در زمستان به دنیا آورده اید باید بگویم در خرید لباس های گرم برای فرزندتان عجله کنید اما اگر بچه در تابستان به دنیا آمده است بهتر است کمی برای این موضوع صبر کنید تا او به خوبی رشد کند و سایزش را متوجه شوید.

کت یا پلیور- کلاه-دستکش-کفش های گرم- کاپشن-شلوار لباس هایی مناسب برای این فصل هستند که کودک تان با پوشیدن این لباس ها هیچ گونه سرما را حس نخواهد کرد و دیگر برای بازی کردن او در بیرون نگرانی وجود ندارد.

کت و پلیور: کت میتواند در گرم نگه داشتن نوزاد و کودک کمک زیادی کند اما کت هایی که داخل آنها نرم و گرم است؛ اما کت های بسیار ضخیم برای آنها آزار دهنده است و جلوی تحرک آنها را میگیرد لباس های زیر کت را چند لایه در نظر بگیرید تا موقع گرم شدن دلبندتان کت را در بیاورید.

کلاه: باید از سر کودک در زمستان بیشترین مراقبت را کنید که برای این کار از کلاه هایی که هم گوش و هم سر و پیشانی کودک را به خوبی می پوشانند استفاده کنید جنس کلاه ها می تواند از نوع بافتنی باشد.

دستکش: دست های آنها نیز مانند اجزای دیگر بدنشان باید در مقابل سرما پوشش داده شوند زیرا دست های آنها بسیار لطیف است برای خرید دستکش توصیه ما به شما این است که از دستکش هایی که انگشت ها را جدا نمیکند و یک تکه هستند استفاده کنید زیرا پوشیدن آنها برای نوزادان و کودکان راحت تر است.

کفش های گرم از جمله موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک : از آن جایی که پاها منبع جذب سرما در زمستان هستند بهتر است آنها را حتی در صورتی که فرزندتان رو پای خود راه نمی رود با کفش و پوتین مناسبی بپوشانید.

کاپشن: انواع مختلف آن از نوع زیپ دار و دکمه دار موجود است که در مواردی که هوا بسیار سرد و سوزناک است بهتر است آن را به همراه ژاکت بر تن او بپوشانید.

شلوار جوراب دار: بهتر است در شب های زمستان که کودک خواب است برای او لباس های گرمی مثل شلوارهای جوراب دار بپوشانید تا در صورتی که پتو از روی آنها کنار رفت سرما به بدن آنها وارد نشود .

یک توصیه مهم

سرد و گرم شدن هوا باعث مریض شدن کودکان می شود پس سعی کنید آنها را در چنین شرایطی قرار ندهید برای همین بدن کودک را با لباس های زیاد، گرم و عرقی نکنید تا با کمترین وزش دچار سرماخوردگی نشوند. در واقع علت اغلب سرماخوردگی ها در دوره کودکی، گرم و سرد شدن هوا برای آنهاست.

خلاصه

باید بگویم در موارد با اهمیت در خرید لباس برای کودک این درست است که خرید لباس برای کودکان سخت تر از بزرگسالان است زیرا پوست آنها به هر جنس غیر طبیعی حساس است و لباس به عنوان محافظ نوزاد در برابر عوامل بیرونی بسیار با اهمیت است.

..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید