کودک در لباس پوشیدن کند است

کودک در لباس پوشیدن کند است

  • دسته بندی :لباس کودک
  • مدت زمان مطالعه :

کودک در لباس پوشیدن کند است

لباس پوشیدن کودک کار روزمره ای است که گاهی آن قدر غیر قابل تحمل می شود که بسیاری از پدران و مادران را از کوره به در می برد.در مورد کودکان خردسال ، بهترین کار این است که لباس پوشاندن را به ساده ترین و لذت بخش ترین شکل ممکن انجام دهید.

راه حل های ما شامل پیشنهادهایی است که چطور لباس پوشانیدن به کودک به صورت سرگرمی در آوریم و همچنین روش هایی ارائه شده که می تواند به شما کمک کند تا به کودکان یاد بدهید چطور مستقلاً لباس بپوشد.خرد سالان می توانند بین سنین دو تا چهار سالگی تقریباً تمام قسمتهای لباس پوشیدن را یاد بگیرند. اگر کاری کنید که اولین تلاش های لباس پوشیدن برای کودک خوش آیند باشد، بعداً موجب مقاومت کمتر و همکاری بیشتر کودک خواهد شد.

لباس پوشیدن را برای کودک جالب کنید.

لباس پوشیدن باید از آغاز برای کودک جنبه سرگرمی داشته باشد هنگامی که به نوزاد خود لباس می پوشانید با او صحبت کنید و یا برایش آواز بخوانید.

لباس پوشیدن را با خواندن ترانه به کودک یاد دهید.

کودک خردسال را تشویق کنید تا وقتی شما لباسهایش را می پوشانید با شما آواز بخواند.

روش لباس پوشیدن را به کودک یاد دهید.

هنگامی که کودک ترتیب لباس پوشیدن را فرا گرفت، آمادگی آن را خواهد داشت تا طرز لباس پوشیدن را یاد بگیرد.

لباس مناسبی انتخاب کنید.

زمانی که کودک شما در حال یاد گرفتن لباس پوشیدن است، لباسهایی را انتخاب کنید که او به راحتی بتواند آنها را بپوشد و درآورد.

با همدیگر لباس بپوشید.

کودکان از اینکه با الگو گرفتن از شما لباس پوشیدن را یاد بگیرند، لذت می برند اگر همراه با بچه خود لباس بپوشید، نه تنها به او نشان می دهید که چطور لباس بپوشد، بلکه سرعت کار را هم به او می آموزید.

از تمرین مثبت استفاده کنید.

بررسی کنید که کودک صبحها چه مقدار از لباسهایش را می تواند بدون کمک بپوشد سپس بدون داشتن انتظار اضافی با همدیگر روی مهارتها تمرین کنید.

معمولاً صبحها زمان مناسبی برای یاد دادن نیست.

لباسهای فردا

شب قبل، با همراهی کودک تصمیم بگیرید که چه لباسهایی را برای فردا بپوشد و سپس آنها را از کمد بیرون بگذارید.

بچه ها در خرید لباس هایشان حق اظهار نظر داشته باشند. آنها اگر در انتخاب مد و رنگ لباسشان مشارکت داشته باشند، هنگام پوشیدن آن خوشحال تر خواهند بود.

با ساعت مسابقه بگذارید.

مدت زمانی را که برای پوشیدن لباس خود صرف می کند اندازه بگیرید و صبح روز بعد از کودک بخواهید رکورد قبلی خود را بشکند.

کاری کنید که کودک خودش با مسائل زندگیش درگیر شود.

او را وادار کنید که با مسائل خود روبرو شود. بعضی از کودکان می توانند لباس بپوشند ولی این کار را انجام نمی دهند. به او بگویید که در ازاء هر دقیقه ای که از مدت زمان لباس پوشیدنش (مثلاً 5 دقیقه) بگذرد، باید یک دقیقه زودتر به بستر برود و یا اینکه از مدت زمانی که اجازه دارد تلویزیون تماشا کند کم می شود.

منبع:برگرفته از کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم؟ترجمه زیر نظر دکتر سهامی

..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید