چرا کودکان باید لباس هایی با رنگ روشن بپوشند؟

چرا کودکان باید لباس هایی با رنگ روشن بپوشند؟

  • دسته بندی :لباس کودک
  • مدت زمان مطالعه :

چرا کودکان باید لباس هایی با رنگ روشن بپوشند؟

یکی از مهم ترین مسایلی که همیشه به والدین در مورد لباس کودک  بچه های مهدکودکی شان توصیه می کنیم این است که حتما لباس هایی با رنگ روشن برای آنها انتخاب کنند.لباس های روشن می توانند آلودگی را به سرعت نشان دهند و به همین دلیل اصرار ما تا حد امکان بر استفاده از روپوش هایی است که به رنگ سفید می باشد......

کتان ها، از یک طرف مصنوعی نیستند و به همین دلیل باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت های پوستی در بچه ها نمی شوند و از طرف دیگر، رنگ سفید آن مانند سایر لباس های رنگی با عرق بچه ها ترکیب نمی شود و این امر هم می تواند از ایجاد حساسیت های پوستی پیشگیری کند. آلودگی روی لباس های روشن به سرعت دیده می شوند و مادران با مشاهده آنها و شستن لباس بچه ها، جلوی تجمع میکروبی و ابتلا به عفونت های پوستی در فرزند خود و سایر بچه ها را با این کار می گیرند.

آلودگی های انگلی هم می توانندبچه های مهدکودکی را تهدید کنند. این آلودگی ها از طریق تماس دست و دهان بچه ها با یکدیگر به آنها منتقل می شوند. به همین دلیل بهتر است والدین برای فرزندان خود، لیوان و دستمال کاغذی های شخصی تهیه کنند و در کیفشان بگذارند و به آنها یاد بدهند همیشه از لوازم شخصی خود در مهدکودک استفاده کنند و پیش از خوردن خوراکی های مختلف، حتما دستشان را با آب و صابون بشویند.
 
انتقال شپش هم یکی دیگر از مشکل های برخی از بچه هایی است که ساعت هایی از روز را در مهدکودک به سر می برند. از مساله وجود شپش در مهدهای کودک نمی توان به سادگی گذشت و حتی ممکن است بچه هایی که خیلی تمیز هستند هم درگیر شپش بشوند.
یکی از مهم ترین راه های انتقال شپش به سر بچه ها، استفاده از کلاه و روسری های مشترک هنگام بازی است. والدین می توانند با آموزش به فرزند خود، از او بخواهندکلاه یا روسری اش را به بچه های دیگر قرض ندهد یا از این لباس های دیگران، استفاده نکند. مربیان بهداشتی مهدها هم می توانند با بررسی بهداشت بچه ها و آموزش به آنها، از انتقال شپش،جلوگیری کنند.
 
عفونت های ویروسی، آنفلوانزا و بیماری های ویروسی تنفسی و گوارشی که می توانند ایجاد اسهال بکنند یا باکتری هایی که منجر به گلودردهای چرکی می شوند، می توانند به سادگی بین بچه های مهدکودک که در تماس نزدیک با یکدیگر هستند، منتقل شوند. بنابراین به خانواده ها توصیه می شود برای حفظ سلامت فرزندان خود و سایر بچه ها، به فرزند بیمارشان تا بهبود کامل، اجازه حضور در مهدکودک را ندهند.
..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید