خرید اسباب بازی

خرید اسباب بازی

خرید اسباب بازی

نوزاد از بدو تولد شروع به یادگیری از محیط اطرافش دارد. نوزاد هر روز نسبت به روز قبل مهارت بیشتری کسب میکند. خرید اسباب بازی مناسب با سن نوزاد در افزایش یادگیری او بسیارموثر می‌باشد.
خرید اسباب بازی برای نوزاد 0 تا 6 ماهه
  1. 1.به صدا ها فکر کنید.                                                                                                             
  2. نوزاد از زمانیکه در رحم مادر درحال رشد می باشد صداها را میشنود. شما میتوانید شنوایی نوزاد را با خرید اسباب بازی هایی که نرم بوده و تولید صدا میکنند، افزایش دهید. به عنوان مثال : خرید اسباب بازی حیواناتی که با مواد نرم پر شده و تولید صدا میکنند،جغجغههایی با اشکال مختلف که دستههایی نرم دارند، زنگولههایی که نرم و رنگی هستند...
  3. .2تشک های بازی نوزاد                                                                                                                
  4. تشک های بازی زیادی در بازار وجود دارند تشکهایی نرم و موزیکال که اسباب بازی های مختلف بر روی آنها وجود دارد. اگر به این تشکها دسترسی ندارید، میتوانید یک پتوی نرم را کف زمین پهن کرده و اسباب بازی های نوزاد را اطرافش قرار دهید نوزاد روی تشک دراز کشیده و با اسباب بازیهایش بازی میکند.شما با این کار به روند خزیدن و چرخش نوزاد کمک خواهید کرد و نوزاد آسانتر روند خزیدن را طی خواهد کرد.
  5. .3خرید اسباب بازی آینه ای نشکن                                                                                                
  6.  نوزادان عاشق نگاه کردن و خیره شدن به اشیاء هستند مخصوصا وقتی چهرهی خودشان را در آینه از نزدیک ببینند. شما می‌توانید آینهای نشکن و بی خطر را در تشک بازی او قرار دهید.
  7. .4یک اسباب بازی موبایل موزیکال دربالای تختخواب نوزاد قرار دهید.                                                
  8. اسباب بازی های نوزاد را در تختخوابش قرار دهید، بگذارید او با اسباب بازی هایش که در واقع دوستانش هستند به خواب رود. هنگام خواب یک موزیک ملایم و آرامبخش از موبایلی که بالای تختخوابش وصل کردهاید، برایش پخش کنید. این موزیک ، آرامشی مطبوع برای نوزاد به همراه دارد.
  9. .5خرید اسباب بازی دندانی نرم برای نوزاد                                                                                    
  10.  اسباب بازی های دندانی برای زمانیکه نوزاد دندان در میاورند بسیار مناسب هستند. جنس نرم و لطیف این اسباب بازی ها برای گاز گرفتن و خاراندن لثه‌ی نوزاد بسیار مناسب می‌باشد ( دقت کنید که دندانی هنگام استفاده‌ی نوزاد تمیز و عاری از میکروب باشد)           
  11. بین سنین 6 تا 12 ماهگی آگاهی و توانایی های نوزاد سریعتر از آنچه شما فکر می کنید، تغییر میکند. در اینجا چند پیشنهاد در مورد اسباب بازی برای نوزادان این گروه سنی ارائه شده است:
  1. .1از جعبههای مقوایی استفاده کنید
  2. این بهترین اسباب بازی رایگانی است که میتوانید برای یک کودک تهیه کنید. هر دو انتهاییک جعبه مقوایی نسبتا بزرگ را بریده و بدین ترتیب برای کودک یک تونل یا قلعه بسازید. کودکان در این سن عاشق خزیدن و اکتشاف کردن هستند .کودک دوست دارد به داخل و خارج از جعبه برود این عمل برای کشش پاهای او بسیار سودمند می باشد . 
  3. .2خرید کتابهایی پلاستیکی و کتابهایی که به راحتی پاره نمی‌شوند                                                            
  4.  در این سن باید از اسباب بازی هایی استفاده کنید که به راحتی توسط  کودک بلعیده ، پاره یا خراب نشوند. کتابهایی که اگر خیس شوند از بین نخواهند رفت ( مانند کتابهای حمام ). کتابها می‌بایست شامل متن‌ و عکس‌های شاد و روشن بوده بطوریکه توجه نوزاد را جلب کند.
  5. .3اجازه دهیدنوزاد از تعامل با اسباب بازیها لذت ببرد.                                                                             
  6. حیوانات پر شده  از مواد نرم و اسباب بازی هایی که با فشردن قسمت‌های مختلف آن شروع به آواز خواندن می‌کند گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.
  7. .4خرید اسباب بازی‌های موزیکالی که سوال می‌پرسند.                                                                             
  8. اسباب بازی‌های موزیکال مانند پیانو و ارگ‌های موزیکالی که سوال می‌پرسند و کودک با فشار دادن دگمه‌ای باید جواب صحیح را پاسخ دهد یکی از اسباب بازی‌های جذاب آموزشیمی باشند.همچنین عروسک و حیوانات اسباب بازی که شعر می‌خوانند یا اینکه کودک می‌تواند با آنها سوال و جواب کرده و مکالمه کند برای کودکان در این سن بسیار جالب می‌باشند.
  9. .5 خرید اسباب بازی جورچین‌ها با اشکال مختلف                                                                        
  10. اسباب بازی هاییکه دارای اشکال مختلف مثل مثلث، ستاره و دایره هستندکودک را ترغیب می‌کند که اشکال را با سوراخ‌ها مطابقت داده و سعی کند که آنها را در جای خودشان قرار دهند.این قبیل اسباب بازی‌ها که به جاگذاری معروف هستند ذهن کودک را درگیر کرده و برای پیدا کردن جای مناسب کودک باید چندین بار تلاش کند تا موفق شود.
  11. .6برای کودک اسباب بازی تهیه کنید که پاهای او را تقویت کند.                                                              
  12. اسباب بازی هایی مانند میزهای بازی یا تاب‌های فنری که موزیکال بوده و کودک درون آن جای می گیرد اسباب بازی مناسبی برای تقویت دست و پای کودک می باشد. کودک از دست های خود برای فشردن کلیدها و اسباب بازی های روی میز یا تاب و از پاها برای فشار دادن به زمین استفاده می‌کند .
  13. .7 خرید واکر                                                                                                                            
  14. به محض اینکه کودک می‌تواند با فشار آوردن بایستد و شروع به بلند شدن کند ماهیچه‌های پای او ساخته می‌شود. خیلی مهم هست که درست یاد بگیرد که اول یک قدم و بعد قدم بعدی را بردارد. اسباب بازی‌های هل دادنی مانند سبد خرید، کالسکه و واکر انتخاب‌های خوبی برای آموزش تمرین راه رفتن به کودک هست. علاوه برراه رفتن ، اسباب بازی واکر هماهنگی چشم و دست را نیز در کودک تقویت می‌کند.(دقت کنید که منظور از واکر مدل‌های نشستنی که صندلی دارد نیست).
..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید