معرفی 10 اسباب بازی خلاقانه

معرفی 10 اسباب بازی خلاقانه


معرفی 10 اسباب بازی خلاقانه :
1 -پازل یا جورچین ها :
اولین اسباب بازی خلاقانه پازل ها هستند . این اسباب بازی باعث افزایش قدرت حل مساله در کودک می شود. این بدین معنا هست که هرکودکی به روش شخصی خودش قابلیت حل مسائل مختلف را پیدا می کند.
2-اسباب بازی های وانمودی آشپزی:
اسباب بازی های خلاقانه ی آشپزی شامل ابزار و مواد لازم اسباب بازی برای تهیه ی غذا ، کیک ، سالاد و...  هست. کودکان در این بازی ها به ترکیباتی فراتر از آنچه که در دنیای واقعی می بینند پی می برند. به عنوان مثال آنها می توانند کاپ کیکی درست کنند که با سس کچاپ سرو می شود! لطفا به کاپ کیک کچاپ نخندید و آن را در سبد صبحانه ی یک پیک نیک دسته جمعی جای دهید.
3- توپ های اسباب بازی
توپ های اسباب بازی ، یک وسیله ی مناسب برای چرخش ، شوت کردن ، ضربه زدن ، به بالا پرتاب کردن و... هستند. همچنین توپ های اسباب بازی با ظاهرهای عجیب و غریب که به راحتی در دست گرفته می شوند از اسباب بازی های خلاقانه ای هستند که بسیار مورد علاقه کودکان می باشند.
 
4-اسباب بازی های ابزاری:
 
اجازه دهید کودکتان در اسباب بازی های ابزاری رها و آزاد بازی کند. کودک با آزمایش کردن این ابزار ، کوبیدن آنها ، ایجاد صداها و... مهارت های فکری اش تقویت می شود.
 
5- اسباب بازی های هنری :
نوشتن با ابزاری مثل گچ و مداد رنگی به کودک این اجازه را می دهد که خلاقیتش را از طریق هنر بیان کند. استفاده از مداد شمعی یا مارکر در رنگ و سایزهای مختلف برای کودکان بسیار خلاقانه و الهام بخش است.  مثلا کودک با فشار زیاد برگچ می تواند آن را خرد کرده و به گرد و غباری تبدیل کند که در هوا پخش شود.
6- خمیر و خمیر بازی :
خمیر بازی ها از جمله اسباب بازی هایی هستند که در ابتدا اسباب بازی نبوده و بعد از چند دقیقه از طریق ورز دادن و با قوه ی تخیل کودک به یک اسباب بازی تبدیل می شوند. خوبی خمیر بازی در این هست که اگر کودک اشکال درست شده را دوست نداشته باشد دوباره همه ی خمیرها را مخلوط کرده و از نو می تواند اسباب بازی مورد علاقه اش را خلق کند.
7-مینی فیگور ها :
مینی فیگورها اسباب بازی هایی با سایز مناسب برای کودکان نوپا هستند که کودک به راحتی بر خلق حالتهای مختلف بر آنها می تواند تسلط داشته باشد. کودکان با فیگورهایشان در گیرنقش آفرینی شده و با آن ها بازی های فانتزی انجام می دهند.
8- لباس های فانتزی و نقش آفرینی :
برای افزایش قدرت خلاقیت کودکان اجازه دهید که آنها انواع لباسهای فانتزی مثل لباس فرشتگان ، لباس شوالیه ها ، لباس های بال دار ، لباسهایی با گوش و دم پرندگان و... را پوشیده و در نقش های مختلف ظاهر شوند. این نقش آفرینی ها به شدت بر قدرت خلاقیت کودکان تاثیر گذار می باشد.
9- چرخ دنده ها :
اسباب بازی های چرخ دنده ای به طور منحصر به فردی خلاقیت را در کودک شعله ور می کند. کودک با قرار دادن و درگیر گردن چرخ دنده ها در هم و حرکت آنها روابط علت و معلولی را به خوبی یاد می گیرد. کودک هنگام بازی در ذهن اش این سوال ایجاد می شود که اگر این دو چرخ دنده و یا اگر آن یکی ها را با هم درگیر کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟! کشف این نتیجه برای کودک هیجان انگیز است.
10- بلوک های خانه سازی :
اسباب بازی های خانه سازی یا بلوک یا لگوهای ساختنی یکی دیگر از اسباب بازی های خلاقانه کودکان هستند. این اسباب بازی ها بر روی قدرت حل مساله کودکان بسیار تاثیر گذار است . کودک می بایست در مورد سازه ای که می سازد فکر کند که چطور این سازه از استحکام کافی برخوردار باشد و نریزد. بلوک های خانه سازی یک اسباب بازی بی پایان هست که کودک هر بار می تواند یک سازه ی جدید را با آن بنا کند.

 

..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید