عینک آفتابی کودکان

عینک آفتابی کودکان

  • دسته بندی :گوناگون
  • مدت زمان مطالعه :

عینک آفتابی کودکان

یکی از مهم ترین اهداف استفاده از عینک آفتابی مراقبت چشم در برابر اشعه های مضر خورشید است.
طبق تحقیقات انجام شده اشعه خورشید مخصوصا اشعه فرابنفش  (uv ) برای سلامت چشم مخصوصا چشم کودک دلبندمان مضر است. عدسی چشم کودکان تا سن 12 سالگی نازک تر است به همین علت چشم کودک دلبندمان در برابر اشعه فرابنفش خورشید حساس می باشد بنابراین هنگامی که کودکان بیرون از خانه هستندبه خصوص  کودکانی که نسبت به  نور آفتاب حساسیت زیادی دارند بهتر است برای محافظت از چشمانشان از عینک افتابی استفاده کنند.
همان طور که می دانید همه عینک ها از 2 قسمت اساسی تشکیل شده اند:

  1. 1.قاب عینک
  2. 2.شیشه عینک

که هر کدام از این 2 قسمت باید خصوصیاتی داشته باشند که به طور مختصر در این مقاله شرح داده شده است.

  1. 1.قاب عینک

جنس قاب عینک می تواند به صورت فلزی ، ژله ای و پلاستیکی باشد با توجه به حساس بودن تیغه بینی کودکان بهتر است جنس قاب عینک سبک باشد تا تیغه بینی دلبندمان اذیت نشود.
به این نکته توجه فرمایید ،عینک هایی که قاب فلزی دارند ممکن است ایجاد حساسیت کنند چون ممکن است پوست بدن بعضی از کودکان نسبت به جنس فلزات حساس باشد و قاب عینک باعث حساسیت در ناحیه صورت شود ، در این مواقع بهتر است از عینک هایی که قاب ژله ای و یا پلاستیکی دارند استفاده شود . قاب های ژله ای عمدتا انعطاف پذیری بالایی دارند و نشکن می باشند و برای کودکان دلبندمان مناسب تر هستند.
قاب عینک بهتر است به طور کامل چشم دلبندمان را پوشش دهد و از رسیدن نور جلوگیری کند.
دسته عینک هم بهتر است سبک و پشت گوش را اذیت نکند و فشار کمتری به پشت گوش وارد کند همچنین توصیه
می شود که کودکان زیر 3 سال از بند عینک استفاده کنند و این مدل عینک ها در فروشگاه  اینترنتی دلبند  با تفکیک عینک آفتابی پسرانه و عینک آفتابی دخترانه ارایه می شود.

  1. 2.شیشه عینک

بهتر است شیشه عینک نشکن ( پلی کربنات) باشد.
بهتر است رنگ شیشه عینک آفتابی کودکان قهوه ای، خاکستری و سبز باشد تا نور زیادی وارد چشم دلبندمان نشود.
یکی از خصوصیات  شیشه عینک uv400 است که از ورود اشعه فرابنفش که برای چشم مضر است جلوگیری می کند ، بر روی برخی از عینک ها uv400 ذکر شده که این عینک ها قدرت محافظت کنندگی در برابر اشعه فرابنفش را دارند.
برای مطمئن شدن از استاندارد بودن عینک می توانید به عینک سازی ها برای تست uv مراجعه کنید، عینک های ارائه شده در فروشگاه اینترنتی دلبند uv400 هستند.
یکی دیگر از خصوصیات شیشه عینک پلاریزه بودن لنز عینک است که باعث می شود تشعشعات نور خورشید کاهش پیدا کند و دید بهتری داشته باشیم البته بعضی پزشکان معتقدند که عینک های پلاریزه بهتر است برای چشم کسانی که حساس هستند استفاده شود.
شما می توانید عینک هایی که مشخصات و استاندار های آن ها در بالا ذکرشد را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید و نیازی به هزینه های گزافی نیست.
نکته آخر: برای اینکه کودکانمان را برای استفاده از عینک تشویق کنیم بهتر است به شکل قاب و ظاهر عینک هنگام خرید توجه کنیم، اگر طرز صحیح و درست استفاده کردن از عینک را به دلبندمان آموزش دهیم می تواند مدت طولانی تری از عینک خود استفاده کند.

  1. 1.قرار دادن عینک داخل جا عینکی
  2. 2.هنگامی که شیشه عینک کثیف می شود بهتر است از اسپری مخصوص عینک و دستمال عینک که عمدتا جنس نرمی دارد استفاده شود تا شیشه عینک کدر نشود.

برای مشاهده عینک آفتابی ها به لینک زیر مراجعه نمایید:

عینک آفتابی

..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید