روش های استریل کردن شیشه شیر نوزاد

روش های استریل کردن شیشه شیر نوزاد

  • دسته بندی :گوناگون
  • مدت زمان مطالعه :

روش های استریل کردن شیشه شیر نوزاد

روش های سنتی استریل کردن شیشه شیر نوزاد :
رایج ترین روش برای ضدعفونی کردن شیشه شیر نوزادان جوشاندن است. چگونگی استریل کردن شیشه شیر نوزادان در آب جوش بسیار ساده است. برای این کار، یک ظرف بزرگ و عمیق را آب از پر کنید، به طوری که مطمئن شوید شیشه شیر و اجزای آن به طور کامل درداخل آب قرارگرفته اند. همچنین، دقت داشته باشید که کارجوشاندن شیشه شیر نوزاد خود را حداقل تا حدود 10 دقیقه ادامه دهید مطمئن شوید که بخشی از شیشه شیر که به قسمت پایین ظرف آب جوش چسبیده وحرارت مستقیم می بیند، با دریافت گرما آسیب نبیند. اگر شما از بطری های پلاستیکی استفاده می کنید، مواظب باشید، زیرا ممکن است در اثر حرارت ذوب شده و یا آسیب دیده باشند. 
ترجیحا، شیشه شیر باید فورا پس از پاکسازی و ضدعفونی شدن، مورد استفاده قرار گیرد
.
استرلیزه کردن شیشه شیر نوزادان با بخار:
برای استریل کردن با این روش، شما باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
دیگ های های بخار را با آب پر کنید، شیشه شیر و قطعات آن را در مایکروویو به مدت چند دقیقه قرار داده و در آن را ببندید. یکی دیگر از روش های ضدعفونی کردن، استفاده از نوع دیگر این دستگاه ها است که گران قیمت تر از دستگاه ضدعفونی کننده بخار بوده، و در آن، کافی است شما آب را پر کرده و شیشه شیر و قطعات آن را در دستگاه قرار دهید، سپس دوشاخه را به یک خروجی وصل کنید. این روش بسیار سریع است. فایده ی استفاده از این روش، این است که بطری برای حدود 24 ساعت، تا زمانی که درب آن باز نشده باشد، استریل باقی می ماند.
استرلیزه کردن شیشه شیر نوزادان با آب سرد:
یکی از روش های  غیر رسمی محلول آب سرد، برای استریل کردن شیشه شیر نوزادان است. این منظور، ابزارهایی با طراحی های مختلف در بازار موجود هستند و همچنین، شما می توانید از هر ظرف پلاستیکی در دار، برای این کار استفاده کنید. پس از تمام شدن مراحل ضدعفونی شیشه شیر و تجهیزات آن، می توان آن ها را به طور مستقیم برای تغذیه کودکان استفاده کرد، اما اگر پس از این کار، شیشه شیر نوزاد خود را با آب جوش سرد شده، آب بکشید، شما احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد.
 

جوشاندن شیشه شیر
  برای این کار، یک ظرف بزرگ و عمیق را پر از آب کنید، به طوری که مطمئن شوید شیشه شیر و اجزای آن به طور کامل درداخل آب قرارگرفته میشوند همچنین، مطمئن شوید که بخشی از شیشه شیر که به قسمت پایین ظرف آب جوش چسبیده وحرارت مستقیم می بیند، با دریافت گرما آسیب نبیند. اگر شما از بطری های پلاستیکی استفاده می کنید، مواظب باشید، زیرا ممکن است در اثر حرارت ذوب شده و یا آسیب دیده باشند. همچنین، دقت داشته باشید که کارجوشاندن شیشه شیر نوزاد خود را حداقل تا حدود 10 دقیقه ادامه دهید
ترجیحا، شیشه شیر باید فورا پس از پاکسازی و ضدعفونی شدن، مورد استفاده قرار گیرد، اگر شما برای استریل کردن، قطعات شیشه شیر را از هم جدا کرده اید، پس از ضدعفونی شدن آن ها، برای جلوگیری از آلودگی، مطمئن شوید که قطعات شیشه شیر را در یک محل جداگانه و تحت پوشش قرارداده باشید. چون قطعات شیشه شیر تمایل بیشتری به آسیب دیدن و آلوده شدن سریع دارند.
..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید