حمل و نقل

حمل و نقل

کالسکه و انواع آن
کالسکه یکی از اقلام سیسمونی است که معمولا تا حدود پنج سالگی کودک مورد استفاده قرار خواهد گرفت
به طور کلی برای خرید کالسکه باید به نکات عمومی توجه کرد:
۱ ـ قابلیت تنظیم زاویه کفی کالسکه تا ۱۸۰ درجه
۲ ـ قابلیت اهرم شدن، برای عبور از فضاهای کوچک
۳ ـ قابلیت تا شدن کالسکه برای قرار گرفتن در فضاهای محدود، مانند صندوق عقب خودرو یا انباری
۴ ـ وزن سبک و استحکام بالا، که به همین دلیل نمونه‌های آلومینیومی جزو محبوب‌ترین‌هاست.
۵ ـ قابلیت تنظیم ارتفاع برای والدین
۶ ـ داشتن سبد یا محفظه خرید و سایبان
۷ ـ سیستم ترمز مناسب و قابل اطمینان
۸ ـ ضد حساسیت بودن مواد استفاده شده در بدنه و کفی کالسکه
۹ ـ دارا بودن دسته‌های ارگونومیک
۱۰ ـ کمربند قابل اطمینان داخلی برای حفاظت از کودک
11 -جنس پارچه ضد آب و قابل شستشو باشد
به طور کلی کالسکه ها به شش دسته تقسیم می شوند:
کالسکه کمبو کالسکه ای سبک و در عین حال محکم بوده، فضای کمی را در حال حاضر این نوع کالسکه ها بخاطر داشتن یک اسکلت آلومینیومی ، گزینه مناسبی برای افراد مقیم شهرهای بزرگ می باشند.
کالسکه های کمبو (combo) معمولا یک چهارچوب آلومینیومیست که گزینه های دیگر از جمله نشیمنگاه معمول، کریر و سبد حمل روی آن سوار می شود.
کالسکه عصایی این کالسکه وزن بسیار کمی دارد و حجم کمی را اشغال می کند که همین موارد باعث می شود که در سفرها و محیط های کوچک کارایی بالایی داشته باشد.
کالسکه عصایی در عین زیبایی و استحکام بالا از متریال بسیار مناسبی برخوردار است . چرخ های این محصول به راحتی قابل تعویض می باشد که در صورت بروز مشکل یا تغییر سلیقه به راحتی تعویض می گردند.
پارچه این نوع  کالسکه در طیف رنگی بسیار و از الیاف لطیفی برخوردار است که می تواند هوا را از خود عبور دهد که باعث آرامش و راحتی کودک می شود .
در این کالسکه ترمز برای چرخ ها و همچنین کمربند ایمنی برای امنیت هرچه بیشتر کودک تعبیه شده است.
کالسکه سنتی این طبقه بندی تمام اشکال مختلف از سیستم های سبک مسافرتی که وزنی کمتر از 9 کیلوگرم دارند (البته در صورت نصب کریر روی آنها تا 11.5 کیلوگرم هم وزنشان بالا می رود) تا مدل هایی که 16 کیلوگرم یا بیشتر وزن دارند را شامل میشود.
بسیاری از آنها سبک و راحت هستند. ممکن است ویژگی های بیشتری نسبت به کالسکه های سبک سایبان دار،مثل سینی غذا و سبد جادار ، گیره کیف ، گیره شیشه شیر و بطری آب و ...داشته باشند. برخی از آنها کریرهای قابل تبدیل به صندلی ماشین دارند و زیر پایی قابل تنظیم دارند برای آویزان نبودن پای نوزاد و یا لیز نخوردن نوزاد به بیرون از ناحیه پایین پا . علاوه بر قابلیت اتصال کریر ، پشتی بعضی دیگر کاملا تخت می شود بنابراین می توانید مانند یک تخت متحرک از این کالسکه برای کودک از همان روزهای بدو تولد استفاده کنید.
مدل های سنگین تر ، جابه جایی و حمل شان دشوار است. لذا شما به یک کریر نیاز خواهید داشت تا کودک شما بتواند با امنیت کامل سوار ماشین یا تاکسی شود. چرخ های کوچک در بعضی مدل ها ممکن است به خوبی در مسیر های ناهموار و یا سنگ فرش ، کار نکنند. فضای فشرده برخی مدل های سبکتر ممکن است کودک 2-4 ساله را در تنگنا قرار دهد، بخصوص زمانی که لباس های حجیم زمستانی به آنها می پوشانند.
کالسکه مسافرتی با خرید آنها سه نشان را با یک تیر زده اید و کافی است وقت سفر، کریر را از روی پایهاش جدا کنید و روی بند کالسکه بگذارید تا بی نیاز از داشتن دو وسیله مجزا، فرزندتان را با خود همراه کنید و بعد هم آن را روی پایه صندلی ماشین بگذارید و در داخل اتومبیل از آن استفاده کنید.
این کالسکه گرچه از نظر قیمت مقرون به صرفه است اما کمی جاگیر و سنگین است پس اگر زیاد از کالسکه استفاده می کنید و چندان اهل سفر نیستید، خرید آن را فراموش کنید.
کالسکه ورزشی این نوع کالسکه ها 3چرخ و برای دویدن والدین به همراه کودک و یا پیاده روی سریع آنها طراحی شده است و این امکان را می دهد درحالی که می دوید یا سریع پیاده روی میکنید، کالسکه را هل دهید. یک ترمز دستی برای کاهش سرعت دارند و علاوه براین یک پدال ترمز پایی در پایین و همچنین لاستیک های پرشده از هوا دارد. چرخ جلویی می تواند ثابت باشد (برای دویدن یا راه رفتن روی سطوح ناهموار) یا چرخان تا 360 درجه، با قابلیت قفل شدن طوری که بتوان میزان چرخان بودن آن را تنظیم کرد.
کالسکه شاسی بلند این  کالسکه ها ( بعضی با طراحی 3 چرخ، برخی با طراحی های سنتی که تقویت شده اند) به شما این امکان را می دهند که کودکتان در سطوح مختلف به راحتی و آسودگی هل دهید. کالسکه های شاسی بلند ظاهری نیرومند دارند. در حالی که مدلهای 3 چرخ ظاهری, مانند کالسکه های ورزشی دارند، از کالسکه های شاسی بلند نباید برای دویدن استفاده کرد
کالسکه های شاسی بلند برای نوزادان زیر 6 ماه مناسب نیست. بنابراین ممکن است یک نشیمنگاه جداگانه مناسب نوزاد داشته باشند یا بتوانند کریر را در خود جای دهند.
برای استفاده در مسیرهای ناهموار خوب هستند و یک سواری نسبتا آرام در طول مسیرهای پر از دست انداز، جاده ها و پیاده روهای ناهموار فراهم می کنند.
روروئک استفاده از روروئک برای کودکان در هیچ زمانی توصیه نمیشود. روروئک علاوه بر خطراتی که به دنبال دارد باعث دیرتر راه افتادن کودک میشود. ما نباید در تکامل طبیعی کودک دخالت کنیم مگر در مواردی مثل بیماری کودک تا زمانی که ستون مهره هایش تکامل پیدا نکرده نمیتواند بایستد.
زمانی که ستون مهره های کودک تکامل پیدا کند کودک خودش سعی در ایستادن میکند اگر با استفاده از روروئک کودک را زودتر از تکامل یافتن ستون مهره هایش مجبور به ایستادن کنیم اینکار سبب کمردردهای زودرس میانسالی کودک میشود. و همینطور اینکار در مورد نشسته نگه داشتن کودک زودتر از موعد هم صدق میکند.
 
اگر روروك را قبل از اينكه كودك فرآيند چهاردست و پا را كامل كند در اختيارش بگذاريد و او در هر روز براي مدتي از اين وسيله استفاده كند در واقع در يكي از مراحل رشد او و سازمانبندي عصبي او دخالت كرده ايد و آنرا سرعت بخشيده ايد. اين سرعت كه نقش جهش را دارد در دوران مدرسه 8 - 7 سالگي مشكلاتي برايش فراهم خواهد كرد
همه ی متخصصان کودک روروئک را تایید نمیکند چون ممکن است باعث خطرات احتمالي مثل پرت شدن يا سقوط از بلندي ‌يا گير كردن به فرش و افتادن رورو‌ك و رفتن شيرخوار به فضاهاي پرخطر مثل آشپزخانه شود و موجب میشود که شیرخوار به آن وابسته شده و از کارایی خود استفاده نکند.
ساک لوازم نوزاد نکته مهم در خرید کیف لوازم نوزاد فضا و حجم کیف میباشد و همچنین از اکسسوری های ریز و مناسبی دوخته شده باشد
دارای لوازم همچون کیف عایق برای فلاسک –شیشه شیر ,کیسه پوشک-پد تعویض بچه باشد و بند قابل تنظیم داشته باشد.
کریر قابل استفاده از 1 ماهگی تا 21 ماهگی.
استاندارد باشند (روی جعبه با علامت E مشخص شده باشد.)
چند کاره باشند (قابلیت تبدیل به صندلی ماشینی یا نی لای لای را داشته باشد)
دارای محافظ سر و گردن و بند های نگه دارنده باشد.
دسته کریر باید مناسب، مقاوم و راحت باشد به صورتیکه پارچه ای مناسب است و همچنین قابل شستشو
دارای سایه بان قابل تنظیم و همچنین کمربند ایمنی
هنگام خرید به گودی کریر توجه شود بیش از اندازه نباشد
دارای بالشتک باشد.
صندلی ماشین قبل از خرید، این سوال را مطرح می شود:  طرز استفاده از صندلی به چه صورت می باشد؟
الف)اگر مدام صندلی را خارج یا وارد ماشین میکنید صندلی با وزن کم بهترین انتخاب است
ب)اگر اهل سفر و مسیرهای طولانی هستید صندلی تاشو خیلی راحت تر می باشد.
هنگام خرید به نکات زیر باید توجه نمود:
صندلی متناسب با قد و وزن کودک تهیه شود بهتر است کودکان زیر 9 کیلو گرم صندلیشان رو به جلو نباشد.
مناسب با خودروی شما باشد زیرا بعضی از صندلی ها سه و بعضی دو محل برای بستن کمربند دارند.
دارای روکش قابل تنظیم و شستشو باشند.
واکر وسیله ای برای راه افتادن ایمن و حفظ تعادل نوزاد است
جایگزین مناسبی برای روروئک میباشد
واکر در دو نوع :
1-دستی(  قابل استفاده از 9 ماهگی تا 15)     2-اسباب بازی( (ماشین و...)  قابل استفاده تا پنج سالگی  می باشد.
..
نظرات


لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید